وب سایت رسمی دهیاری روستای شهاب الدین


آثار تاريخي



از آثارهاي تاريخي موجود در روستا كه شامل تپه ها و چشمه ها مي باشد مي توان به تپه وليكي با ثبت آثار ملي به شماره7843 و خضر تپه با شماره   9347 و نيز خرگوش تپه و چماز تپه اشاره كرد. لازم به ذكر است در فاصله سالهاي 78 تا 83 چماز تپه بدليل كم توجهي مسئولين مربوطه و شايد چشم پوشي ، توسط مالك زمين خاك برداري شده بطوري كه امروز فقط اسم آن باقيمانده است . 

و ازديگر آثار روستا  مي توان به وجود چشمه ها و بركه ها نظير لرگ بول  ، مهر علي و سنگ رو  و نيزآبندان 25 هكتاري اشاره كرد

آبندان روستا درفاصله ي 3 كيلومتري و در شمال روستا و در مجاورت آبندان خورشيد واقع شده است . كه در حال حاضر در آن به پرورش ماهي مشغولندو  داراي منظره زيبايي جهت استراحت و رفع خستگي مي باشد .

روستاي شهاب الدين داراي حسينيه زيبا با مساحت 1000 متر در دوطبقه ساخته شده و بطور زيبايي داخل آن كاشي كاري صورت گرفته است.

از ديگر آثار روستا مي توان به گلزار شهدا اشاره كردكه با طراحي زيبا و نوع درختكاري مكان بسيار آرام و دلنشين را بوجود آورده است.

 در روستاي شهاب الدين آسياب آبي در يك و نيم كيلومتري روستا قرار داشت كه بدليل احداث كانال آب بي ام سي  از بين رفته است و تنها جزئي از آن باقي مانده است.